Search
Tuesday 20 November 2018
  • :
  • :

Cara Sembuhkan HFMD Kanak-Kanak

Cara Sembuhkan HFMD Kanak-Kanak

PETUA dan CARA SEMBUHKAN PENYAKIT HFMD KANAK-KANAK

C&P dari group whatsapp:-
Mula2 ingat budak tu kena demam campak. Tp rupa2nya dia kena HFMD.

Saya guna 100% rawatan tradisional cara org india. Jiran kat rumah saya bg petua ni..alhamdulillah..dah ok sgt2. Sampai bila saya bawak gi hospital swasta dokter pakar kanak2 pon puji.. dia ckp pandai awak jaga anak sampai jadi kering elok sakit dia tu…

ni lah sedikit petua..

First saya bg anak saya makan ais krim vanila.ais krim ni nak bg luka dlm mulut reda..cubalah! mmg sgt2 berkesan.

Ke2 : ambil sebesen air paip. Letakkan di bawah cahaya matahari (saya letak pukul 10.40pagi sampai pukul 1ptg ). Masukkan serbuk kunyit satu sudu besar. Biarkan sampai air paip tadi panas2 suam.
Masukkan juga daun bambu ke dalam air tersebut. Lepas tu bg anak kita mandi guna air ni. Jgn bilas dgn air paip. Biarkan air kunyit dan daun bambu ni di badan anak. Jadikan penawar.

Ke3: Ramaskan daun mambu@neem dengan bedak sejuk. Lumurkan ke tangan ,kaki kat bahagian yg kena sakit ni. Jgn masukkan dlm mulut tau. Yg dlm mulut tu bg makan ais krim vanila je.

Insyaallah. Selepas 2-3 hari pasti akan hilang. Cubalah sbb saya sendiri dah alami.

Petua ni kena serapkan kepada semua ibubapa supaya mereka juga tahu. Di taska saya inilah yg saya minta ibubapa buat bila terjdi kes begini pada anak.. lagi bagus campur air beras yg dibasuh.. insyaaAllah lebih mujarab dan cpt kering dan sembuh… 😍